
Ίσως να γνωρίζετε ότι το άζωτο έχει χρησιμοποιηθεί για το φούσκωμα των ελαστικών των αεροσκαφών και τα αγωνιστικά οχήματα για πολλά χρόνια!
Ο αέρας που αναπνέουμε (και ο κανονικός πεπιεσμένο αέρα που χρησιμοποιούμε για το φούσκωμα των ελαστικών) περιέχει 78% άζωτο, 21% οξυγόνο και 1% άλλα αέρια, εδώ και χρόνια η Μαρούδης Ελαστικά φουσκώνει τα ελαστικά σας ΔΩΡΕΑΝ με καθαρό άζωτο!
Άζωτο για ελαστικά των αεροσκαφών και F1
Τα αεροπλάνα πετούν σε ύψη όπου οι θερμοκρασίες μπορεί να είναι τόσο χαμηλά όσο -40C. Η υγρασία στα ελαστικά μπορεί να παγώσει προκαλώντας κραδασμούς και την ισορροπία προβλήματα κατά την προσγείωση. Το καθαρό άζωτο είναι ξηρό, έτσι εξαλείφει αυτό το πρόβλημα.
Στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, η απομάκρυνση της υγρασίας στα ελαστικά με τη χρήση καθαρού αζώτου (ή αποξηραμένο πεπιεσμένο αέρα) μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της θερμοκρασίας των ελαστικών όταν λειτουργεί σε ακραίες συνθήκες, κοντά στο μέγιστο φορτίου / ταχύτητας.
Το άζωτο στα ελαστικά του αυτοκινήτου
Για τα ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων τα κύρια χαρακτηριστικά είναι:
- Βραδύτερο ρυθμό απώλειας πίεσης - τα μόρια του αζώτου είναι μεγαλύτερα από τα μόρια του οξυγόνου (που αποτελούν το 21% του συμπιεσμένου αέρα)
- Λιγότερή διάβρωση - διότι σε αντίθεση με τον αέρα δεν υπάρχει υγρασία στο καθαρό άζωτο
- Οικονομία καυσίμου ( με κανονικό αέρα - έχει συχνότερη απώλεια πίεσης - τα ελαστικά καταναλώνουν απο έως και 1λίτρο/100km περισσότερο καύσιμο
- Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των ελαστικών ( τα ελαστικά δουλεύοντας με σωστές πάντα πιέσεις δεν 'κουράζονται' και δεν ταλαιπωρούνται τα πλαϊνα τους)
Απώλεια αέρα μπορεί να προκύψει μέσα από την εσωτερική επένδυση του ελαστικού, καθώς και μέσω της βαλβίδας ή την αποτυχία της σφράγισης μεταξύ ελαστικού και ζάντας. Το καθαρό άζωτο μπορεί να διαρρεύσει πιο αργά μέσα από την επένδυση του ελαστικού , με αποτέλεσμα να χρειάζεται τσεκάρισμα πολύ πιο αραία χρονικά ( με αέρα 1 φορά / μήνα , ΑΖΩΤΟ 1 φορά / 3 μήνες )
Η διάβρωση του ελαστικού από τη χρήση κανονικό πεπιεσμένο αέρα είναι απίθανη ούτως ή άλλως, γιατί η εξωτερική ταινία πέλματος του ελαστικού αυτοκινήτου περιέχει χάλυβα και η ποσότητα υγρασίας που φθάνει από το εσωτερικό είναι ελάχιστη.